2018. augusztus 10., péntek

Boldog könyvfüggő vallomásai - Book Tag #1.

Sziasztok!
Kihívtak életem első Book Tagjére, és annyira örülök neki! Mindig néztem molyon, hogy csinálják, és vágytam rá, hogy valaki végre gondoljon már rám is. Tudom, hogy másoknak egyébként fura lehet, elgondolkozhat, hogy ebben mégis mi a jó, de szerintem jópofa dolog. Ez olyan, mint régen, 2012-2013 körül, amikor a blogger közösségben terjedtek a „díjak” a rengeteg kérdéssel, és a végén tovább kellett adni másoknak. De ez szerintem attól azért jobb. Főleg, mert könyvekről van szó!
Szóval ez úton is köszönöm a kihívást Kriszti515-nek, az ő teljesítését itt olvashatjátok.


1. Miért szeretsz új könyveket venni?
Mert miért ne? Egyébként én nagyon sokáig csak a kötelezőket olvastam. Volt azt hiszem három Pony Clubos könyvem, de azokat sem olvastam. Anyám mondogatta mindig, amikor mentem volna valahová – ami egyébként is ritkán volt -, hogy ha annyira unatkozom fogjak meg egy könyvet és olvassak. Egyébként neki voltak könyvei, nagyrészt Danielle Steel kötetek, amik nem érdekeltek. Így egyszer nekikezdtem az egyik lovas könyvnek. Aztán még elolvastam vagy négyszer, mert nagyon megtetszett, és nem is igen volt más könyvem. Szóval, amikor már igazán rám tört az olvasási láz, akkor már volt internetünk, és tudtam nézelődni, milyen könyv lenne az, amit szívesen elolvasnék. Akkor minden tele volt A Szent Johanna gimi hetedik kötetének megjelenésével, így rákerestem az elsőre. Pont abban a korban voltam, hogy érdekeltek az ilyen történetek, így hát engem is magával ragadott ez az őrület. Hetekig sírtam és könyörögtem anyának, hogy vegye meg nekem. Mással nem igazán tudtam érvelni, csak azzal, hogy ő akarta, hogy olvassak. Igazából máig nem tudom, hogy sikerült elérni, de sikerült. Azóta is ott van a polcomon, dedikálva. Persze, amint kijöttünk a könyvesboltból, és én boldogan szorongattam a kötetet, leszögezte, hogy ő soha többé nem vesz nekem könyvet, mert nem milliomos, hogy ilyesmire költsön. Ha annyira olvasni akarok, iratkozzak be a könyvtárba. Ez volt életében az egyetlen normális, értelmes gondolat. Szóval, ha mást nem, legalább az olvasást neki köszönhetem.
Így nagyon sokáig csak könyvtárba jártam, akkor kezdtem el könyveket kapni és venni, amikor a barátom belépett az életembe. Az első évfordulónkra két könyvet vett nekem. Aztán már én sem tudom, hogy hogyan, vagy milyen sorrendben szereztem be őket, de elkezdtem én is venni, meg tőle vagy a barátaimtól is kapni, és ma már közel harminc könyvem van – úgy hogy nem egyet adtam már el.
Igazából nem tudnám megmagyarázni, miért is szeretem venni őket. Szimplán jó érzés, hogy nem vagyok arra utalva, hogy más visszavigye a könyvtárba, nem kell esetenként szakadt vagy piszkos könyvet olvasnom. És jó látni a saját polcomon azokat a példányokat, amik nagy kedvenceim. Mert megesik, hogy egy-egy kötetet úgy veszek meg, hogy korábban már olvastam, de kényszert érzek, hogy a polcomon legyen, mert IMÁDOM!

2. Milyen gyakran vásárolsz új könyveket?
Ez abszolút pénzfüggő. Például áprilisban hét könyvet is beszereztem, mert pont KMK szeretetakció volt, meg a Libris pontok beváltási ideje is lejárt volna, és a párom akkor kapta meg az éves bónuszát, így hát nem volt mit tenni. De azóta is csak egyet vettünk – a többi csere vagy ajándék volt mástól, szóval nem ér. De amikor nagy akciók vannak, akkor pénz ide vagy oda, kihasználom őket.

3. Hol szeretsz jobban vásárolni – könyvesboltokban, vagy webshopokon.
Webshopokon. Nincs bajom a könyvebolttal, de én például a Libribe is úgy rendelem a könyvet, mert ha mást nem, legalább 5% lejön az online rendelés miatt. A KMK-s könyvekről nem is beszélve, amik nagy kedvenceim, és soha nem vettem még könyvesboltban teljes áron, amikor az oldalukon mindegyik könyvön legalább 16% kedvezmény van. Tudjátok, minél többet spórolunk egy könyvön, annál több marad egy másik könyvre! ;)

4. Van kedvenc könyvesboltod?
Ha könyvesboltot kell mondani, akkor van a városunkban egy LapX könyvesbolt nevű hely, ahol minden könyv 20%-kal olcsóbb. Nagyon hangulatos, picike sarki bolt, de szeretem. Ott vettük még annak idején A Szent Johanna gimit. A Libri csak a törzsvásárlói kártya miatt jó, de egyébként soha nincs semmi normális akciója. Szóval maradok az online rendelésnél.

5. Szoktál előrendelni?
Nem igazán, mert nem szoktam úgy lenni a könyvekkel, hogy nekem ez megjelenés után azonnal kell. Egyszer rendeltem elő, Lackfi János és Vörös István – Szilágyi Örzsébet e-mailjét megírta verseskötetét, mert – a Librinek talán egyetlen értelmes meghirdetett akciója volt – minden ötödik előrendelő megkaphatta ajándékba, dedikálva. Sajnos nem nyertem, de nem bántam meg, hogy megvettem, mert fantasztikus.

6. Van havi limited?
Egyszer már megbeszéltük, hogy vehetek havi egy könyvet, de mivel nagyon rossz voltam áprilisban, így már az is érvényét veszítette. Nem tudom, egyáltalán mikor kapok megint könyvet. Közeleg az évforduló szívem, és tudom, hogy ezt olvasod. *boci szemekkel néz*

7. Hogy állsz a könyvvásárlási tilalommal – szoktál élni vele?
Persze, amikor spórolás van, akkor spórolás van. Éppen ezért voltam olyan pofátlan, amikor Budapesten voltunk az Árkád Libriben – mert muszáj megnézni még egyszer, mégis csak tízszer nagyobb, mint szeretett városomban lévők -, és a barátom mondta, hogy ha szeretnék könyvet, akkor vesz, én hevesen bólogattam, hogy igen, szeretnék! 

8. Milyen hosszú a kívánságlistád?
Szerintem rövid, egyesek szerint brutálisan hosszú. Nem értem mi baja az embereknek, láttam már nem kevés, sokkal hosszabbat. Most 47 könyv van rajta.

9. Melyik az a három könyv (a kívánságlistádról vagy az előrendeltek közül), amiket most azonnal a magadénak akarsz tudni?
Komolyan? Mind a 47-et. Egyébként nagyjából igyekszem mindig sorrendbe rakni, szóval az első három elem, ezek pedig:
Budai Lotti – Shirzan szerelme
Lisa Kleypas – Botrány tavasszal
Arthur Golden – Egy gésa emlékiratai (részt veszek ajándékozós eseményen, és ez meg van jelölve, hogy megajándékoznak vele, szóval erre már nem kell sokat várnom!)

Az én kihívottaim pedig:
K. A. Hikari az Írásaim tárháza írója
Ágika a Life Next To Us írója
Ewerglow a Chronicles of a Bookshelf írója
gyargret a molyról
és Hóvirág72 a molyról

Ha valakit már esetleg kihívott más, akkor bocsi!
Timi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése