2019. december 22., vasárnap

Top 10 kedvenc könyvidézet (kicsit másképp) 2010-2019.


Nem tudom, Szandi barátnőm hogyan tervezi teljesíteni ezt a fordulót, de a tíz kedvenc idézet ötlete tőlem származott, így én ezt most a magam módján is fogom elkészíteni. Arra gondoltam, hogy mivel az idézetekhez nagyon nem tudok mit hozzáfűzni, mert magukért beszélnek, így nem akarom letudni azzal, hogy bemásolok tíz darab – lehet csak egy mondatos – szövegrészletet, hanem kategorizálom.

Mivel a sorozatunkból már három rész felkerült tőlem, így arra gondoltam, hogy mind a tíz kedvenc könyvemből, és a tíz kedvenc sorozatom minden olyan kötetéből, amelyet olvastam, hozok egy számomra kedves szövegrészletet. Nem az idézetek lesznek rangsorolva elsősorban, hanem abban a sorrendben hozom őket, ahogyan a könyveket és sorozatokat rangsoroltam.

A kedvenc idézeteim a tíz kedvenc könyvemből:

10.
„A felnőttek rémesen bosszantóak tudnak lenni” – Angela Dorsey: Egyedül

9.
„… istenem, egy olyan szoba, ahol csak könyv van, ennél tündéribbet elképzelni sem tudott.” – Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig

8.
„Nem tudhatom, a Star Warsba mit gondol bele más,
Nekem gyermekkorom e csillagoktól ragyás.” – Lackfi János – Vörös István: Szilágyi Örzsébet e-mailjét megírta

7.
„Hiszem, hogy az életben találkozunk néha olyanokkal, akiknek a lelke teljesen kompatibilis a miénkkel. Egyesek lelki társaknak nevezik őket, míg mások igaz szerelemnek.” – Colleen Hoover: Egy nap talán

6.
„Ha az egész világ gyűlöl és rosszat hisz rólad, de a lelkiismereted tiszta, sohasem leszel egyedül.” – Charlotte Bronte: Jane Eyre

5.
„A belső érték számít csak, az nem pótolható semmi öltözékkel, semmi múló csillogással.” – Szabó Magda: Abigél

4.
„Én azonban tudtam, hogy az élet soha nem ilyen egyszerű, hogy ahelyett, hogy az ajtók kinyílnának előttünk, ahhoz, hogy eljussunk valahova, kerítéseken kell átugranunk.” – W. Bruce Cameron: Egy kutya hazatér

3.
„A boldogság ott kezdődik, amikor azt csinálsz, amit akarsz, és nem azt, amit mondanak!” – Homonnay Gergely: Puszi, Erzsi!

2.
Néha vannak olyan gondolataink, amiket saját magunk sem értünk. Gondolatok, amik még csak nem is igazak, nem is tükrözik igazán az érzéseinket, de a fejünkben kavarognak, mert érdekes rájuk gondolni.” – Jay Asher: Tizenhárom okom volt

1.
„Hát akkor ítélkezzél saját magadon – mondta a király – Ez a legnehezebb.
Magunkon ítélkezni sokkal nehezebb, mint máson. Ha sikerül helyesen ítélkezned saját magad fölött, az annak a jele, hogy valódi bölcs vagy.” – Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg

A kedvenc idézeteim a tíz kedvenc könyvsorozatomból:

10.
A szerelem furcsa dolgokat művel az emberekkel.” – Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 1.

„Bár olyan helyen élhetnék, ahol az emberek udvariasan és tisztelettel bánnak egymással.” – Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 2.

„Nem szabad szégyenlősségből, vagy ami még rosszabb, büszkeségből magadba fojtani az érzelmeidet!” – Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 3.

„Az önmegvalósításhoz vezető úton egyedül kell végigmenned, segítség és irányítás nélkül. Máskülönben nem fogod érezni, hogy tettél is valamit. Azt viszont elárulhatom, hogy a tehetséged ott van az orrod előtt.” – Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 4.

9.
„– A barátok nem azért vannak, hogy szépítsék a dolgokat és felvidítsanak? – kérdeztem sértődötten, jelezve, hogy egyáltalán nem tetszik, amit hallok.
– Nem. A barátok azért vannak, hogy észhez térítsenek, ha hibázni készülsz – tárta szét a karját, majd folytatta az olvasást.” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1.

„– Renáta! Végtelenül szerencsétlen képet vágsz!
– Kösz – nevettem el magam kínosan.
– Tudod, mit mond nekem az edzőm, ha verseny előtt meginog az önbizalmam? – kérdezte. Megráztam a fejem, mire megragadta a két vállam, szembefordított magával, és az arcomba ordított:
– Mit sírsz, mint egy gyerek? Szedd össze magad! Szánalmasan festesz, sőt, a szánalmasnál is szánalmasabban! Most összeszeded magad, kimész oda, és megmutatod, hogy mire vagy képes! A kétségbeesett arckifejezéseddel nem érsz el semmit! Azért nem adnak díjat! Vagy ezt akarod? Akkor indulj a szánalomversenyen!
Kinga úgy ordította ezeket a szavakat a fülembe, hogy komolyan megrettentem.
– Na, mit gondolsz? – kérdezte kicsit normálisabb hangsúllyal.
– Hogy az edződ őrült! – nyögtem ki.” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 2.

„Ami nincs fent a YouTube-on, az meg sem történt, amit nem talál a Google, az nem is létezik, aki nincs regisztrálva a Facebook-on, az nem is ember!” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 3. (Megjegyzem, természetesen csak szarkazmusnak szántam.)

„… mindig kell, hogy legyen nálunk könyv.” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 4.

  Az udvarra vezető ajtó hirtelen kivágódott mögöttünk, mire mind megfordultunk. Cortez kirontott az ajtón, ami erősen visszacsapódott. Lélegzet-visszafojtva néztem rá. Az ajtóban állt, homlokába hulló sötét tincsei alól fürkészve nézett, és csak ennyit kérdezett:
– Melyik szeptember 8.?
Tudtam, miért kérdezi. A levelemben ezt a dátumot említettem arra vonatkozóan, hogy totál beleestem.
– Kilencedikben – mondtam halkan.
Cortez hitetlenül elmosolyodott, megindult felém, és abban a pillanatban gondolkodás nélkül én is odaléptem hozzá. Körülbelül fél lépésre tőle megálltam, ő pedig megragadta a karom, és határozott mozdulattal magához húzott. Nem tudom, hogy ő csókolt-e meg engem vagy én őt, esetleg egyszerre történt. Nem ez a lényeg. A gyomromban lévő valamennyi pillangó felébredt, és vadul csapkodni kezdett, miközben a mellkasom úgy hullámzott, hogy alig álltam a lábamon. Forgott velem az egész világ, és végig azt kívántam, hogy soha ne érjen véget. Mintha csak megérezte volna a gondolatom, Cortez továbbra sem engedett el, hanem többször, egymás után megcsókolt, én pedig alig kaptam levegőt, és a boldogságtól majd szétrobbantam. Végül a homlokát az enyémnek támasztotta, és két keze közé fogta az arcomat.
– Mennem kell – suttogta.
– Tudom – fúrtam bele a tekintetem az övébe.
– Megvársz? – kérdezte halkan.
– Két és fél éve mást sem csinálok – feleltem, mire lehunyta a szemét, és újra megcsókolt.” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 5.

„Tizenegyedik végére döbbentem rá, hogy a régóta keresgélt „legjobb barát” tulajdonképpen ott volt az orrom előtt, csak amíg én egy emberben kerestem azt, amit számomra a barátság fogalma jelentene, nem vettem észre, hogy ez nem konkrét ideál, ami egy valakiben megvan, és akkor az a nagybetűs Legjobb Barát. Hanem inkább egy puzzle, a darabjai szanaszét vannak, és ha együtt látja őket az ember, akkor értelmet nyer az egész. Valami ilyesmit jelenthet a barátság. És ahogy a többieket néztem, rájöttem, nekem ők azok. Ők hatan.” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 6.

„Ami körülötted változik, az nem érdekel. Ami benned, az igen” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 7.

„– Nem megyünk el valahová? – kérdeztem.
– Amikor azt mondod, valahová, akkor pontosan tudod, hogy hová akarsz menni. So? – kérdezett vissza, mire önkéntelenül is elmosolyodtam.
– Jó, jó. Gondoltam. Ööö… Könyvesbolt és palacsinta – ismertem be galád módon előre kitervelt programunkat.
– És velem mi lesz?
– Mmm… Élvezheted a társaságom… – próbálkoztam.
– Wow – felelte nevetve.
– Hé! Ez gonosz volt. Na, jóóó. Akkor elég csak a palacsinta.
– Tudod, hogy elviszlek a könyvesboltba.
– Tudom hát.” – Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 8.

8.
„Hiszek abban, hogy az őszinteség az első lépés a bizalom kialakításához.” – Kelley Armstrong: A szellemidéző

„A kíméletlen igazság mindig jobb a kényelmes hazugságnál.” – Kelley Armstrong: Az ébredés

7.
„– Tudod, miért akarlak? Nem tudtam, hogy elveszett voltam, míg te meg nem találtál. Nem tudtam, mi a magány, amíg az első éjszakát nem töltöttem nélküled egyedül az ágyamban. Te vagy az egyetlen, aki tökéletes az életemben. Rád vártam, amióta csak élek, Galamb.” – Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás

„– Amikor a jövőmet látom magam előtt, téged látlak.” – Jamie McGuire: Veszedelmes sorscsapás

„Az igazi házasság jóval az esküvő előtt kezdődik” – Jamie McGuire: Gyönyörű esküvő

6.
„Sohasem vágytál arra, hogy legalább néhány órára visszalopj a múltadból egy darabkát?” – Lisa Kleypas: Nem múló varázs

„– Az egyetlen jele, hogy az ember valami érdekeset is tett az életében, ha van mit megbánnia” – Lisa Kleypas: Egy nyáréjszaka titkai

5.
„Nem beszélnék ennyit önmagamról, ha akadna más, akit ilyen jól ismerek.” – Meg Cabot: Locsifecsi királynő

„Luke, kérd meg a kezemet. Luke, kérd meg a kezemet. Luke, én vagyok az apád…” J – Meg Cabot: Locsifecsi királynő New Yorkban

„A sikeres házasság titka, hogy az ember sokszor essen szerelembe, és mindig ugyanazzal az emberrel.” – Meg Cabot: Locsifecsi királynő férjhez megy

4.
„Ha az élet nehézségei miatt a padlón kötsz ki, két választásod van. Lent maradsz, vagy felállsz, leporolod a nadrágodat, s emelt fővel továbbmész. Én az utóbbi mellett döntöttem. Valószínűleg néhányszor még fel kell majd tápászkodnom ebben az életben. Biztos vagyok benne, hogy meg is teszem.” – Colleen Hoover: Hopeless – Reménytelen

„Ahhoz, ugyanis, hogy valaki hiányozzon neked, először részesülnöd kellett abban a kegyben, hogy az életed része legyen.” – Colleen Hoover: Losing Hope – Reményvesztett

„Az álmok nagyon is valóságosak és elérhetőek, ha az ember veszi a bátorságot a megvalósításukra.” – Colleen Hoover: Finding Cinderella – Helló, Hamupipőke!

3.

„Rossz úton jár, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni.” – J. K. Rowling – Harry Potter és a bölcsek köve

„A döntéseinkben, nem pedig a képességeinkben mutatkozik meg, hogy kik is vagyunk valójában.” – J. K. Rowling – Harry Potter és a titkok kamrája

„Hát nem tudod, hogy akiket igazán szeretünk, azok haláluk után sem hagynak magunkra minket? Nem tapasztaltad még, hogy ők az elsők, akik segítségünkre sietnek életünk nehéz pillanataiban?” – J. K. Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly

2.
„– Látom, a kisasszony Jókait olvas. Mondja, nem túl nehéz ez magácskának?
(…)
– Nehéz volna? – bámultam rá elkerekedő szemmel, majd fél kézzel néhányszor megemeltem az ölemben heverő kötetet. – Nem, uram, én egész könnyen elbírok vele.
A fiatalember bambán bámult vissza rám. Először láthatóan fel sem fogta a tényt, hogy épp ki lett gúnyolva. Ám mikor az ablaknál ülő idős hölgy (összesen csak mi hárman voltunk a kupéban) halkan felnevetett, végre leesett neki a papírkoronás.
– Oh, nem a súlyára gondoltam – mondta a fiatalember, s arcát haragos pír öntötte el.” – Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

„Szerelem – gondolta Cili keserűen. – Ahhoz két ember kell. Két szép, makulátlan szívű és testű ember.” – Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok

– Az őrület csupán egyfajta torz látásmód, amit meg lehet fejteni” – Böszörményi Gyula: Beretva és tőr

1.
– Szenvedélyre mindenkinek szüksége van. Egy nagy adag szenvedély az élet bármely területén jól jön. – Sarah MacLean: Tizenegy botrány egy herceg meghódításához

  – Az ördögbe is azzal a nővel, aki feltalálta a fűzőt – dünnyögte.
    Isabel nevetve nézett vissza a válla felett.
    – Miért gondolod, hogy egy nő találta fel?
    – Egy férfi soha nem nehezítené meg a saját dolgát.” – Sarah MacLean: A hódítás tíz szabálya

„Még egyszer megcirógatta Callie arcát, majd felállt. A lány teljesen le volt forrázva, hogy elmegy.
Ő is felállt, és szinte önkívületben bólintott.
– Igen mylord.
– Jó kislány – hajolt közelebb a férfi és suttogva folytatta: – Ne feledje, hogy ön császárnő. Viselkedjen ennek megfelelően, és nekik sem lesz más választásuk, mint hogy hozzám hasonlóan annak tekinteni önt. – A lány érezte lélegzete melegét az áprilisi hidegben. Lélegzet-visszafojtva várta a folytatást.
– Fenség… – szólt a férfi, és ezzel eltűnt a sövénylabirintusban. Callie buta vigyorral az arcán állt. Nem rágódott rajta sokáig, hogy kövesse-e vagy sem, annyira vágyott a közelségére. Bárhová képes lett volna követni a férfit, ezt a herceget, aki őt látta meg, nem a hozományát, nem a borzalmas ruháját, hanem őt.
Ha én császárnő vagyok, akkor ő az egyetlen férfi, aki érdemes arra, hogy a császárom legyen!” – Sarah MacLean: A csábítás kilenc szabálya


A sorozat további részei:

Top 10 könyv 2010-2019
Top 10 legutáltabb könyv 2010-2019
Top 10 könyvsorozat 2010-2019

Szandi bejegyzései:

Top 10 könyv 2010-2019
Top 10 legutáltabb könyv 2010-2019

Kép forrása: Tumblr

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése