2020. május 16., szombat

2020 nyári fogadalmak


Úgy éreztem, hogy arra a lelkesedésre, ami most az utóbbi hetekben bennem van, másoknak is szüksége lehet. Ezért elindítottam egy kihívást molyon.


„2020 nem azt hozta, amit mindenki várt. Sokan úgy érezhetik, kezdenek kicsit megőrülni ebben a bezártságban, abban hogy sok dologban korlátoztak minket. Még akik próbálják pozitívan felfogni a dolgokat, előbb-utóbb ők is beleunnak az egészbe.
Saját magam motiválására már több dolgot kitaláltam az utóbbi időben, és azon gondolkoztam, másoknak miért ne adhatnám át ugyanezt a pozitív energiát? Úgyhogy létrehozok egy kihívást, és ha tetszik nektek, akkor évszakról-évszakra folytatjuk az önmotivációt együtt!

Hogy mi a lényeg? Mint az a címből is kiderül, fogadalmakról lesz szó.

– Első lépésként írj össze 20 olyan dolgot, amit szeretnél megcsinálni nyáron! Lehet ez egy-egy konkrét könyv elolvasása, egy kirándulás, vagy egy új recept kipróbálása. Ennek abszolút csak a saját fantáziád szab határt.
– Add le a listádat nekem június 15-ig!
– A listáról legalább 10 dolgot pipálj ki nyár végéig!
– Lehetőség szerint olyan fogadalmakat gyűjts, amit képpel, olvasási (akár snittes filmnézési) linkekkel bizonyítani tudsz. Ha mégis nehezen megoldható, pár mondatban foglald össze az adott élményt!
– Tartsd észben: ez csak egy kihívás! Ne állíts magad elé leküzdhetetlen akadályokat, a legapróbb fogadalmak is megteszik – és meglátod, örömödet leled majd a megvalósításában.”

Miután tegnap jóváhagyták a kihívást, az én listám pedig már másfél hete elkészült, alig vártam, hogy megoszthassam:

1. Fogyni legalább 5 kg-ot

Nem mertem többet írni, annak ellenére sem, hogy január óta már több, mint 12 kg olvadt le rólam. Bár az igazi célom még 16-17 kg fogyás lenne – a tizenkettőn túl -, de nem feltétlenül nyár végéig.

2. Elolvasni a pszichológiai könyves várólistámról legalább hármat

Áprilisban elkezdtem pszichológushoz járni, és nagyon érezhető kedélyállapotom javulása. Viszont amellett, hogy hetente egyszer beszélgetünk, és általában kapok feladatokat a következő találkozásig, összeírtam egy listát azokról a pszichológiai könyvekről, amikről úgy vélem, hogy segíthetnek még inkább megérteni a viselkedésemet, a hangulatingadozásaimat, vagy úgy általánosságban a bennem kavargó gondolatokat.

Ezekről a könyvekről van szó:

Orvos-Tóth Noémi – Örökölt sors
Edith Eva Eger – A döntés
Lindsay C. Gibson – Érzelmileg éretlen szülők felnőtt gyermekei
Almási Kitti – Bátran élni
Daniel Goleman – Érzelmi intelligencia
Bagdy Emőke – Kádár Annamária – Buda László – Pál Ferenc – Fejben dől el?
M. Scott Peck – A járatlan út
Pál Ferenc – A függőségtől az intimitásig
L. Stipkovits Erika – Közelebb egymáshoz – 11 tévhit párkapcsolatainkról
L. Stipkovits Erika – Harmóniában egymással – Újabb 11 tévhit párkapcsolatainkról
Gary Chapman – Egymásra hangolva
Popper Péter - Lélekrágcsálók
Elaine N. Aron – Szuperérzékeny vagyok?
L. Stipkovits Erika – Szeretettel sebezve
Susan Forward – Mérgező szülők

Ezekből az utolsó kettőt már elkezdtem olvasni, így az hivatalosan nem számít bele a három elolvasandó könyvbe. De remélem majdnem mindegyiken sikerül túljutnom még a nyáron.

3. Befejezni a The walking deadet

Valahol a 7. évad elején sokaltam be korábban, amikor néztem. Körülbelül egy hónapja kezdtem az újra nézését, és most eltökét szándékom befejezni a sorozatot.

4. Munkát találni Budapesten

Több oka is van, hogy szeretném a fővárosban folytatni az életem, amit részletezni nem szeretnék. Viszont az egyik alappillére, hogy állást szerezzek. Nyilván pénzügyi területen gondolkozom első körben – mivel ehhez van végzettségem és ebben van tapasztalatom -, de egyelőre nincsenek nagy elvárásaim.

5. Albérletet találni Budapesten

Nos, igen. Ha az anyagi része megvan, kellene egy tető is a fejem felé. Azt vettem észre, hogy jelen pillanatban rengeteg olcsó albérlet van. Ami ugye nem garantálja, hogy a járványhelyzet végét követően nem emelik duplájára, de mindenképpen bizakodó vagyok ezen a téren.

6. Írni egy novellát a Könyvmolyképző pályázatára

Tavaly június 10-én írták ki az Aranymosás novellapályázatot, ahová NA és YA művekkel lehetett nevezni szeptember 15-ig. El is kezdtem akkor egy novellát, de nem sikerült időben befejeznem. Talán idén sikerrel járok.

7. Társasjátékot készíteni

Öt évvel ezelőtt egy nagyon primitív szabályokkal rendelkező, mégis élvezetes, és nehezen megnyerhető társasjátékot rajzoltam. Ez nemrég újra előkerült, és továbbra is, amilyen egyszerű, annyira leköti az embert. És kedvet kaptam új társasjátéko(ka)t tervezni.

8. Fürödni a Balatonban

Ez egy olyan pont, ami nem csak az idei nyári bakancslistám része, hanem a képzeletbeli életre szóló listán is szerepel. Ugyanis hiába próbálkozom három éve töretlenül, a láb belelógatáson kívül nem jutottam tovább a magyar tengerben…

9. Elkezdeni önkénteskedni

Az egyik bejegyzésemben már említettem, hogy boldoggá tesz, amikor másokon segíthetek, bármilyen formában. És, bár korábban is felmerült bennem, mostanában egyre erősebb a vágy, hogy önkéntes munkát vállaljak. Elsősorban állatmenhelyre vagy gyermekkórházba mennék, de majd idővel úgyis kitapasztalom, mi az, ami igazán hozzám illő.

10. Cukormentes fagylaltot készíteni

Amióta átálltam egy egészségesebb életmódra, teljesen elengedtem a gyorséttermi ételeket és a cukros üdítőitalokat. Persze, nem mondom, hogy nem csúszik be néha 1-1 csoki, vagy személy szerint a franciasalátát, krumplisalátát, és egyéb hasonlót képtelen lennék anélkül a minimális cukor nélkül elkészíteni. Viszont tényleg igyekszem odafigyelni, hogy minél kevesebb botlás legyen. Éppen ezért, már többször készítettem cukormentes süteményeket, vagy készen kapható lisztkeverékekkel is kísérleteztem már. Viszont, ha már nyár, fagyi vagy jégkrém nélkül nem telhet el!

11. Margaret Island koncertre menni

Mindenki arról beszél, hogy oda az egész nyár, elmarad minden fesztivál. Nos, nekem eddig sem fesztiválokból állt ez a három hónap, még soha egyiken sem vettem részt. Szóval engem nem érint annyira mélyen. Viszont koncertre ettől függetlenül szeretek járni – olyan előadókéra, akiket nagyon szeretek. A Margaret Island is ilyen, és mint kiderült, a Strand-fesztivál azért mégis megrendezésre kerül – ahol ők is fellépnek. Úgyhogy eltökélt szándékom idén talán először fesztivál belépőt venni.

12. Örökbe fogadni egy cicát

Januárban 180 fokos fordulatot vett az életem. Elköltöztem, Cézár azonban maradt. Tudom, hogy dönteni kellett, melyikünknél maradjon, ahogyan azt is, hogy jó dolga van. Ettől függetlenül gyakran hiányzik. Egyelőre nem vagyok száz százalékig biztos benne, hogy egy másik cica pótolni tudná a hiányát, de mindenképp szükségem van egy kis szőrpamacsra, mert annyira léleknyugtató a jelenlétük, és annyi szeretetet képesek adni, mint senki más.

13. Megnézni a 13 okom volt második évadát

A könyvet nem múlta felül nálam az első évad sem, és csalódott voltam, mikor hallottam, hogy folytatást is kap. Hiszen a történet úgy volt kerek és teljes, azzal az egy könyvvel, ami megjelent. De tudom azt is, hogy előítéletes vagyok, mert a könyv a kedvenceimhez tartozik, és mint minden könyvmoly, kritikusan tekintek az adaptált verzióra. De ideje lesz megadni neki a második esélyt.

14. Rendet rakni a laptopomon

Trehány vagyok. A cuccaim szanaszét hevernek a lakás különböző pontjain, amíg nem végszükséglet, hajlamos vagyok nem mosni, vagy napokig meg sem vetem az ágyamat. Persze takarítani muszáj, így nem hagyom, hogy odáig fajuljon a dolog, hogy a lakásban lévő rendetlenség életre keljen és bekebelezzen, de tény, hogy egy-egy nagytakarítás után pár óra nem kell a káoszig… Sajnos ugyanez igaz rám a laptopomon is. Bár régen egyébként nagyon szépen rendszerezve volt a gépemen minden, most teljes szétszórtság uralkodik, úgyhogy bőven ráférne némi „takarítás”.

15. Zöldre festetni a hajamat

Igen, most ez az új őrület kerített hatalmába, és ha törik, ha szakad, nyáron zöld leszek, mint egy lombkorona. Ezer éve kinéztem egy nagyon menő színt, és szerintem a rövid hajamhoz még jobban is passzolna, mint a hosszúhoz.

16. Beiratkozni az egyik budapesti könyvtárba

Ha már Budapestre tervezek költözni, a lényeg sem maradhat el. Egy könyvmoly nem élhet anélkül, hogy ne legyen olvasójegye.

17. Bobozni

Többször kipróbáltam már, és nagyon élvezetes elfoglaltság. Idén nyáron sem maradhat el!

18. Virágokat ültetni

Szeretem a virágokat, mert szépek, viszont szörnyen gondozom őket, és éppen ezért hamar meghalnak a kezeim között. Viszont ezen szeretnék változtatni, és olyan növényekkel megpakolni a szobámat, amiket egytől egyig én neveltem fel. Szóval jobban vonz az, hogy magról, hagymáról, vagy ilyesmiről ültessek valamit, látva a kezdetektől a fejlődést, mint egy palántát, vagy kifejlett növényt tovább gondozni.

19. Beiktatni egy külföldi utat

Teljesen mindegy, hogy egy szomszéd ország, vagy a világ másik vége. Amint nyitva lesznek a határok, utazni szeretnék.

20. Legalább tízszer kirándulni menni

És még magamhoz képest keveset is írtam. Lehetőleg minden szabadidőmet a szoba négy falán kívül szeretném tölteni. A kirándulásba beleszámít a Margit-sziget és a Budapesten található helyek is. De azért szeretnék kreatívabb utakat.

Ti mit terveztek a nyárra? Tetszik a kihívás? Írjatok ti is listát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése