2020. május 31., vasárnap

50 dolog, ami boldoggá tesz (3/5.)


Amióta járvány van, az emberek találtak újabb ürügyet arra, hogy a felesleges frusztrációjukat agresszív kommentek formájában vezessék le, és a szabadba vágyó embereket szétszedjék. A #maradjotthon mozgalom óta mindenki szereti megmondani a tutit arról, milyen kreatív tevékenységekkel lehet elfoglalni magunkat otthon, és ha te mégis társaságra, utazgatásra, normális közösségi életre vágysz, megvádolhatnak azzal is, hogy nem vagy képes elfoglalni magadat otthon, és csak a „bulikára” vágysz.
Nos, ha már a listám előző részében, pont, hogy személyes kapcsolatokat igénylő dolgokat sorakoztattam fel, most, a kontraszt miatt jöjjenek az „otthonülős” tevékenységek, amelyek boldoggá tesznek – és társaság sem feltétlenül szükséges hozzájuk.

Forrás: Tumblr


21. Filmnézés

Kicsit csalok, és külön fogom venni a filmeket, a sorozatokat és a meséket. Hogy miért? Majd egy következő részben látni fogjátok, hogy a moziba járás is boldoggá tesz. Amikor új, premier filmeket nézhetek, és nem is egy laptop kijelzőjén, hanem a mozivásznon. Persze minden egyes újdonságra nem szokásom jegyet venni, ráadásul rengeteg olyan film van, amit még életemben nem láttam, így az otthoni filmnézés is magában hordozhatja az ismeretlent. Viszont rám jellemző, hogy a legnagyobb kedvenceimet bármikor újra megnézném. Szóval itt nem is azt ecsetelném hosszasan, hogy miért is szeretek a képernyőre tapadni egy-egy adaptációra, hanem listába gyűjteném, mik is azok, amiket bármikor és bármennyiszer újra tudnék nézni.

Elfújta a szél
Büszkeség és balítélet
Szerelmünk lapjai
Harry Potter 1-7.
Vissza a jövőbe 1-3.
Titanic
Mielőtt megismertelek

22. Sorozat nézés

A sorozatokhoz inkább úgy viszonyulok, hogy ha elkezdek egyet, és nagyon megtetszik, akkor szinte nem tudok leállni. Régi nagy sorozatfüggőségem napi megnézett részrekordja huszonhárom. Sorozatokat nem szokásom újra nézni, főleg, ha valami nagyon hosszúról van szó. De persze itt is akadnak kivételek – leginkább a bűnügyi sorozatokhoz viszonyulok úgy, hogy bármikor megnézem tizedjére is a már látott részt. Nem tudom, miért.

CSI: Miami helyszínelők
CSI: New yorki helyszínelők
Dr. Csont
Döglött akták
És, hogy egy kivétel is legyen: Kínos

23. Mesék

Betöltöttem a huszonhármat, mégis szemrebbenés nélkül beülnék a mai napig gyerek társaság nélkül az egyik legújabb animációs filmre a moziba. Sőt, meg is teszem. Vannak kimondottan felnőtteknek készült animációs filmek és sorozatok (mint a Family Guy, South Park, vagy a Rick és Morty), amiket szintén ismerek, és nézek, de mivel a lelkem legmélyén még mindig egy kisgyerek lakik, így nagyobb a lelkesedésem ezek iránt:

Agymanók
Aranyhaj és a nagy gubanc
Szépség és a Szörnyeteg
A Mézga család különös kalandjai
Mézga Aladár különös kalandjai
Vakáción a Mézga család
Hupikék Törpikék
Spongyabob Kockanadrág
Eszeveszett birodalom
Aladdin
Jégvarázs

24. Keresztrejtvény

Már egészen kicsi koromban rákaptam a keresztrejtvényekre. Az elején a sima egyszerű szómeghatározások gyengébben mentek, mindig inkább a számrejtvényeket, sudokukat, és egyéb logikát igénylő feladványokat kerestem az újságokban. De később a klasszikus keresztrejtvények megszállottja is lettem. Mai napig nagy örömet okoz, és felcsigázza az érdeklődésem, ha meglátok egy feladványt.

25. Rajzolás

Noha nem tudok szakszerű és művészi képeket alkotni, de a rajzóra a kedvenceim közé tartozott általános iskolában – és amihez kijelenthetem mindenféle szerénység nélkül, hogy volt is tehetségem, az a temperával történő festés. Bár az egyik rajztanárom mindig el volt ájulva a munkáimtól, én soha nem tartottam nagyra a ceruzával készült munkáimat. Ellenben a festményeim tényleg mutatósak voltak.
Nem fejlesztettem magam, és igazából a lelkesedés is alábbhagyott az évek során, de ettől függetlenül a rajzolás még mindig egy olyan tevékenység, amiben jól le tudom vezetni a stresszt is, és élvezem.

26. Hímzés

Igen, tudok hímezni. Na, nem olyan szépen, mint anyám. Mert, ha valamihez értett, és valaha is tanított nekem valamit, akkor az ez volt. Örültem, hogy azokon a technika órákon, amikor a fiúk barkácsoltak a lányok meg hímeztek, én már rutinosan mozogtam a terepen, és többen is tőlem kértek segítséget.
Volt, hogy kértem, vegyünk nekem is külön kis terítőt meg cérnákat, amik nekem tetszenek, hogy hímezzek magamnak. De a sima hímzés mellett, ami később igazán lázba hozott – és azt az iskolában tanultam -, az a keresztszemezés volt.


27. Videó szerkesztés

Hetedikben vagy nyolcadikban informatika órán tanultunk videót szerkeszteni. Persze csak az alapokat. De annyira tetszett megtetszett, hogy később autodidakta módon megtanultam használni a Windows Movie Makert. Az elején ajándékba szánt kis összeállításokat készítettem, később, amikor már blogom is volt, és felkapott lett, hogy egy-egy történethez trailert is készítettek, vállaltam másoknak blogelőzetes készítését is. Az esetek többségében sok dicséretet kaptam ezekre, amiért sikerült eltalálnom, milyenre is szerették volna az adott videót, vagy jó érzékkel bántam a beillesztett gifekkel:

„Hali,
Bemutatom a reakciómat: képzelj el egy idiótát, aki körbe- körbe rohangál a lakásban és sikítozik. Tökéletes lett! Imádom! Eltaláltad, hogy mire gondoltam és ezért nagyon hálás vagyok!
PER- FECT!

Örök hálám üldözni fog:
Réka”

„ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚRRRRRR ISTEEEEEN.......
EZZZ........ Te egy ZSENI (!!!) vagy!!
KÖSZÖNÖM, köszönöm! <33
Ez... hihetetlen boldogságot okozott számomra. :D
Tökéletes trailer! <33
Ennél jobbat nem is kívánhattam volna. :)
Nagyon-nagyon hálás vagyok érte. <3
Thx. *-*

samwilberry xx”


Szóval, igen. Már csak ezekért a reakciókért megérte a sok belefektetett energia. De még ha néha döcögős is volt (annak idején Windows XP-n ahol nem tudtam még szürkeárnyalatos effektet rakni a videókra, ezért kénytelen voltam képkockánként szürkévé tenni, aztán újra mozgóképpé alakítani a képkockákat, vagy amikor még nem tudtam gombnyomásra lehalkítani a végén a zenét, így még egy hang vágó program segítségét is igénybe vettem erre a célra), minden egyes ilyen kis film megalkotása egy élmény volt számomra.

Bemutatom a három kedvencemet:





28. Alvás

Én előző életemben egészen biztos, hogy macska voltam, mert még mindig a génjeimben van a sok alvás öröme. Nem csupán jól esik minél jobban elhúzni az ébredést, de napközben is bármikor ledőlök, ha úgy érzem, szükségem van rá. És kevés dolog tud annyira feltölteni, mint egy kellemes délutáni szunyókálás.


29. YouTube-videók

Na, ha van felesleges időpocsékolás részemről, akkor az az értelmetlen YouTube videók bámulása… Néhány esetben én sem tudom utólag megmagyarázni, miért is tapadtam a kijelzőre, de tagadhatatlan, hogy kikapcsolnak. Viszont itt rögtön hozzá is tenném, hogy néhány esetben azért értelmes tartalom is eljut az elmémig, úgyhogy nem vagyok reménytelen eset. Bátran ajánlom is figyelmetekbe Pottyondy Edina csatornáját.


30. PC és mobil játékok

Sosem voltam nagy gamer, de azért időnként előtört bennem egy-egy játék iránti szenvedély. Az első nagy fellángolásom annak idején a Sims 2 iránt volt – és a Sims 4-gyel ma is állandóan játszanék, ha olyan laptoppal rendelkeznék, amin elfut. Amikor végre nekem is lett okostelefonom, kicsit megkésve, de bepótoltam minden népszerű játék iránti függőséget. Pou, Candy Scrush Saga, Subway Surfers, Hill Climb Racing, Pixwords, Szókereső, Piano Tiles, stb. Már most be kell vallanom, idejét sem tudom, mikor játszottam akár gépen akár telefonon bármivel is, de bizonyos időnként előtör bennem egy rövid ideig tartó fellángolás – akár csak nosztalgiából – régebbi játékok iránt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése